سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوشنبه 91 فروردین 14

میوه از جمله موادی است که باید روزانه از آن مصرف کنیم اما گاهی اوقات زمان لازم برای صرف میوه نداریم و نمی توانیم به درستی از همه میوه ها استفاده کنیم. برای اینکه بتوانیم در طول روزمقدار کافی از میوجات استفاده کنیم باید به برخی از نکات توجه داشته باشیم در این جا برخی از زمان هایی را که محققان برای صرف میوه توصیه کرده اند را نام می بریم:

صبح زود:

برای اینکه بتوانید در طول روز تمام پنج میوه و سبزیجات لازم را مصرف کنید باید از همان ابتدای صبح شروع به خوردن کنید. شما می توانید در همان ابتدای صبح با اضافه کردن میوه ها به صبحانه از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید مقداری سبزیجات به املت خود اضافه کنید و یا همراه صبحانه مقداری موز بخورید.


پنهان نکنید:

میوه و سبزیجات را از دیدتان پنهان نکنید. آن ها را در جایی قرار دهید که همه اعضای خانواده به خوردن آن تشویق شوند. شما می توانید یک سبد از میوه ها را در آشپزخانه و در محلی که در مقابل دید باشد قرار دهید و یا یک ظرف هویج را در اتاق قرار دهید. این باعث می شود تا با دیدن آن ها ترغیب به خوردن شود.

سبزیجات یخ زده:

سبزیجات یخ زده می توانند در شرایطی مفید باشند و به شما این اطمینان را می دهند که همیشه در خانه مقداری سبزیجات دارید برای استفاده از این سبزیجات تنها کافی است تا آن ها را از فریزر خارج کرده و بخار پز کنید تا دوباره ویتامین های آن بازگردد.

وقت نهار:

یکی از بهتری زمان هایی که می توانید میوه و سبزیجات مورد نیاز را مصرف کنید هنگام نهار است. تحقیقات جدید پیشنهاد می دهد تا در هنگام نهار ابتدا به صرف کردن میوه ها و سبزیجات مشغول شوید و سپس غذا را بخورید. همچنین بر اساس این تحقیقات بهتر است تا بیش از نیمی از ظرف غذای خود را از سبزیجات پر کنید.

میوه را بنوشید:

اگر نمی خواهید از میوه ها به طور ساده استفاده کنید می توانید از آبمیوه های طبیعی به جای آن استفاده کنید. در این مواقع بیشتر سعی کنید تا خودتان آب میوه ها را بگیرید و یا حتما از آب میوه های طبیعی استفاده کنید. آب میوه های شکر دار در برخی مواقع می توانند بسیار خطرناک نیز باشند.

میوه و شیرینی:

همانطور که می دانید میوه ها به عنوان شیرینی های طبیعی شناخته می شوند و قند طبیعی موجود در آن ها می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. شما می توانید جای میوه ها را با شیرینی و شکلاتی که همیشه می خورید عوض کنید و یا اینکه می توانید از میوه ها در کنار مواد شیرین استفاده کنید برای مثال می توانید از میوه ها در کنار بستی استفاده کنید.




نوشته شده توسط ایمان در ساعت 5:36 عصر