سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهارشنبه 90 خرداد 25

مصرف حدود سه چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز خشک شده مخصوصا برای کسانی که به طور معمول از این ادویه استفاده نمی‌کنند ....

فواید فلفل قرمزفلفل قرمز و کاهش اشتها
ترکیب موجود در فلفل قرمز موسوم به «کاپسایسین» که موجب تندی شدید فلفل قرمز می‌شود، می‌تواند در کاهش اشتها تاثیر داشته باشد و در عین حال کالری‌های بدن را نیز بیشتر بسوزاند.
متخصصان تغذیه در آمریکا می‌گویند که ادویه فلفل قرمز می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 8:56 صبح

 


تاریخ مصرف مواد غذاییتـاریـخ مـصرف مواد غذایی راهنمایی میباشد برای مصرف کننده تا مدت زمانی که مواد غذایی را می تـوان پیـش از آنکه فاسد گردند نگهداری کرد مشــروط بـر ایـنـکه شرایـط نگهداری آنها کاملا رعایت گردد. ایـن مـدت بـه عواملی همچون ترکیبات مواد غذایی، روش فــراوری مــواد غذایی توسط سازنده، نوع بسته بندی و چگونگی نگهداری آنهـا بستگی دارد.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:39 صبح

 

یکشنبه 90 خرداد 22

خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشانروغن کنجد محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد. حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود .
ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:27 صبح

 


از آنتی اکسیدان های مهم می توان به کاروتنوئیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم و فیتو کمیکال ها اشاره کرد. بهتر است آنتی اکسیدان ها از طریق مواد غذاییمعرفی 5 آنتی اکسیدان مهم طبیعی وارد بدن شوند نه مکمل ها.حتما همه ی ما اسم آنتی اکسیدان را بسیار شنیده ایم و شاید بدون این که معنی دقیقی از اون بدانیم  در موردش اظهار نظر هم کرده ایم.به طور خلاصه می توان گفت علی رغم متابولیسم طبیعی بدن، با در معرض قرار گرفتن یک سری شرایط مانند سیگار و دود سیگار، آلودگی ها، ورود مواد شیمیایی غیر ضروری به بدن از هر طریقی، اشعه و حتی استرس، در بدن رادیکال های آزاد تولید می شوند که می توانند به بدن آسیب برسانند؛ این عوامل اکسیدان ها هستند.اکسیدان ها از طریق ایجاد رادیکال های آزاد، آسیب هایی در طولانی مدت به بدن رسانده و بسیاری از بیماری های مزمن را ایجاد می کنند.آنتی اکسیدان ها از عواملی هستند که سلول ها را در مقابل اکسیدان ها محافظت کرده و مانع از تخریب سلولی و آسیب های مزمن از جمله انواع سرطان ها، بیماری های قلبی، دیابت و...  می شوند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:44 عصر

 

دوشنبه 90 خرداد 9

بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه ای از جمله اسیدهای چرب وپروتئین نیاز دارد. اسیدهای چرب از اجزای تشکیل دهنده چربی ها است که بدن قادر به تولیدامگا 3 سلامتی انواع ضروری آن نیست وباید از طریق ماده غذایی تامین گردداسیدهای چرب به دوگروه اشباع شده و غیراشباع تقسیم بندی می شوند. «امگا"3 نام گروهی از اسیدهای چرب غیراشباع ضروری است. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری هستند و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیستند، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل ها تامین شوند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 11:4 صبح

 

دوشنبه 90 خرداد 9

شیرین کنندههای رژیمیشیرین کننده ها
شیرین کننده ها به دو دسته:
طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند .
شیرین کننده های طبیعی: عموماً جزء گروه کربوهیدرات ها می باشند و از کربن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند و عبارتند از: منوساکاریدها مانند گلوکز ، فروکتوز و گالاکتوز؛ دی ساکاریدها مانند ساکاروز ، لاکتوز و مالتوز . رافینوزیک سه قندی است که از گالاکتوز ، گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است . الکل های پلی ه
یدریک (پلی اُل ها) درمواد غذایی شامل گلیسیرین ، سوربیتول ، مانیتول و پروپیلن گلایکول هستند.  

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:58 صبح

 

دوشنبه 90 خرداد 9

یکی از مهم ترین بخشهای صنعت تمام کشورها که با امنیت غذایی در ارتباط است صنایع غذایی می باشد.با کمبود منابع غذایی و افزایش جمعفناوری نانو و صنایع غذایییت، توسعه این بخش از صنعت ضروری به نظر می رسد. استفاده از فناوری های نوین در این بخش رویکرد جدیدی است که بسار مورد توجه قرار می گیرد.کشور ما یکی از بزرگترین واردکننده های محصولات غذایی است و اگر امروز به فکر تولید و فرآوری غذا نباشیم هر روز بر میزان واردات محصولات غذایی افزوده می شود.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:51 صبح

 

دوشنبه 90 خرداد 9

پیشرفت در بسته بندی هوشمند برای افزایش عمر مفید محصولات غذایی، هدف بسیاری از شرکت‌هاست. این سیستم‌های بسته‌بندی قادر خواهنبسته بندی هوشمندد بود پارگی‌ها و سوراخ‌های کوچک را با توجه به شرایط محیطی (مانند تغییرات دما و رطوبت) ترمیم و مصرف کننده را از فساد ماده غذایی آگاه سازند. فناوری‌نانو می‌تواند در مواردی  مانند افزایش مقاومت به نفوذ در پوشش‌ها، افزایش ویژگی‌های دیواره (مکانیکی، حرارتی، شیمیایی ومیکروبی)، افزایش مقاومت در برابر گرما، گسترش ضد میکروب‌های فعال و سطوح ضد قارچ کارساز باشد. چشم اندازهای مالی فناوری‌نانو، صنایع بسته‌بندی را پررونق نشان می‌دهد. 

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:47 صبح

 

سه شنبه 90 اردیبهشت 27

مواد نگهدارنده

به طور کلی فرآیند اکسیداسیون بر اثر واکنش اکسیژن موجود در هوا با چربی ها اتفاق می افتد و منجر به تندی ، تغییر طعم و از دست دادن رنگ می شود.
امولسیفایرها: باعث ترکیب شدن آب و روغن با هم می شوند.
افزایش دهنده های طعم : موادی هستند که خودشان دارای طعم خاصی نیستند یا طعم اندکی دارند، ولی باعث تشدید طعم طبیعی غذاها می شوند. این مواد اغلب زمانی به کار می روند که مقدار بسیار اندکی از یک ماده طبیعی در محصول باشد.
عوامل تغلیظ کننده : کربوهیدرات های طبیعی یا اصلاح شده هستند که مقداری از آبی را که در غذا وجود دارد جذب می کنند و باعث غلیظتر شدن آنها می شوند.
عوامل تغلیظ کننده به دلیل مخلوط نگه داشتن ترکیبات پیچیده روغنها، آب ، اسیدها و مواد جامد باعث پایداری غذاهای تولید شده در کارخانه ها می شوند.
علاوه بر گروههایی که به آنها اشاره شد طعم دهنده ها، شیرین کننده ها و رنگهای مصنوعی نیز از دیگر گروههای مواد افزودنی هستند که هر یک شامل مواد مختلفی می باشند.    ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 7:50 عصر

 

سه شنبه 90 اردیبهشت 27

در حالیکه تمام پروتئین به پنیر یا ماست منتقل می شود ، مواد حیاتی در آب آن جمع می گردد ( به دلیل یکسان بودن خاصیت آب پنیر و آبhttp://limotorsh.ir ماست، برای جلوگیری از تکرار هر دو لغت در این مطلب، فقط از کلمه آب ماست استفاده میکنیم ولی منظور هر دوی آنهاست.) آب ماست از یبوست جلوگیری می کند . منبع پروتئین خ وب ی برای مشکلات کلیوی است و سلول های ایمنی بدن را فعال می کند. با توجه به اینکه آب ماست مقدار کمی چربی و پروتئین دارد ولی دارای مقادیر زیادی مواد معدنی خصوصاً کلسیم و ویتامین های محلول در آب مثل2B و6B می باشد ، در مقایسه با شیر میزان مواد با ارزش آن در هر کالری بیشتر است.  بنابراین به فردی که باید چربی و پروتئین کمی مصرف کند و در مقابل به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد ، توصیه می شود آب ماست بیشتری مصرف کند .    ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 7:43 عصر

 

   1   2   3      >