سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه شنبه 88 آذر 17

فرآیند تهیه پنیر
لبنیات یکی از نیاز‌های اولیه انسان‌ها از اعصار و قرون گذشته تا به حال بوده است.شیر پایه اصلی کلیه فرآورده‌های لبنی است که با فرآیند‌ها و افزودنی‌های جانبی آن را به ماست،پنیر،بستنی،خامه و ... تبدیل می‌کنند.    

در این میان پنیر یکی  از مهم‌ترین فرآورده‌های لبنی است که بخش عظیمی از شیر تولید شده هر کشور را به خود اختصاص می‌دهد.به  طور متوسط برای تولید یک کیلو پنیر،14 تا 25 لیتر شیر پاستوریزه مصرف     می‌شود.شاید بتوان گفت که مهمترین عاملی که بشر را به تولید پنیر وادار کرد حفظ مواد مغذی شیر در مدت طولانی‌تری از زمان بود که در هر نقطه‌ای از این کره خاکی متناسب با آب و هوای محیط و امکانات موجود به اشکال مختلف بروز کرده و منجر به ایجاد تنوع در پنیرسازی شده است.جالبتر آنکه در دنیای پیشرفته کنونی در بسیاری از کشور‌ها،مردم با همان روش‌های بجای مانده از قرون گذشته به تولید پنیر اقدام  کرده و پنیر‌های دست ‌ساز را به انواع پنیر‌های صنعتی ترجیح می‌دهند. حتی در بعضی از مناطق روستایی در اروپا به منظور انتخاب بهترین پنیر خانگی هر ساله جشن‌های مخصوصی بپا می‌شود تا ارزش کار گذشتگان فراموش نشود.                                   ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:59 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 88 آذر 17

    فساد چربی و روغنhttp://www.aftab.ir/news/2007/dec/22/images/52e2d5e41d9ec754afefa474fd57fb5b.jpg

       

    چربی‌ها و روغن‌ها از مهمترین اجزای غذای انسان به شمار می روند و همه ما هر روز مقادیری از این ماده غذایی را مصرف می کنیم. چربی ها در تمام سلول ها و بافت های بدن وجود داشته و نقش حیاتی در غشای سلولی ایفا می کند ، همچنین چربی ها     به صورت پوشش و لایه محافظ در اطراف بعضی از اعضا و اندام های بدن یافت می شود.
    یکی از مسایلی که در مورد روغن ها و چربی ها بسیار حائز اهمیت است مساله فساد آنهاست
    هوا ( اکسیژن) ، رطوبت ، نور ، درجه حرارت ، کاتالیزورها و برخی آنزیم ها از عوامل اصلی فساد روغن ها و چربی ها هستند : ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:55 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  


    انواع کنسروهای ماهی تن در ایران

    درحال حاضر در بازار ایران چهار نوع کنسرو تن ماهی عرضه شده است اگرچه برخی شرکتهای تولید کننده این کنسرو قصد دارند شکل ها متنوع تری از این کنسرو ارائه دهند اما تا به امروز این امر میسر نشده است.  

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:48 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  

    پنج شنبه 88 مهر 16

    اصطلاحات صنایع غذایی
    HTML clipboard
    http://www.persiapack.ir/Images/46/17/7.jpg

    HTML clipboard

    1) Isothiocinamate debenzyle
    اسانس خردل
    2) Jet mdding
    قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری با فشار

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 3:24 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •