سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهارشنبه 93 اسفند 20

آشپزی بدون استفاده از پیاز غیر ممکن است. من هروقت که شروع به غذا پختن می کنم از اینکه دوباره باید هنگام خورد کردن پیازها گریه کنم از آشپزی کردن پشیمان میشوم و یا سعی می کنم از پیاز این ماده حیاتی و خوشمزه صرف نظر بکنم.

روش های زیر را مورد استفاده قرار دهید :

1- موقع خورد کردن پیاز یک یا چند شمع در آشپزخانه نزدیک تخته مخصوص خورد کردن روشن کنید تا بوی تند پیاز محو شده و شما بتوانید به راحتی کارتان را انجام دهید.

2- از راه دهان تنفس کنید تا اشک نریزید زیرا غده های اشک نزدیک بینی هستند و اگر از راه بینی نفس بکشید بوی تند پیاز بلافاصله به غدد اشکی رسیده و باعث گریه میشود.

3- مغز پیاز حاوی بیشترین مقدار آنزیمی است که باعث تندی پیاز میشود. اگر قبل از خورد کردن از ته پیاز با یک چاقوی تیز و نازک مغز آن را درآورید و بقیه پیاز را خورد کنید.
چشم هایتان کمتر می سوزد. در ضمن مغز پیازها را دور نیاندازید و آنها را برای خوردن پیاز خام همراه غذا که بسیار هم مفید میباشد کنار بگذارید.

4- پیاز سرد کمتر باعث گریه میشود زیرا آنزیم های آن در سرمای زیاد از فعالیت می افتند. پس پیازها را در جای خنک مثل یخچال نگهداری کنید و پانزده دقیقه قبل از خورد کردن آنها را در فریزر قرار دهید. قول میدهم که موقع خورد کردن آنها هیچ اتفاق بدی نیفتد.

5- شاید به نظر شوخی بیاید ولی استفاده از عینک شنا جلوی اشک ها را در هنگام خورد کردن پیاز می گیرد. کلأ هر چیزی که بین بوی پیاز و مردمک چشم قرار بگیرد به این امر کمک میکند مثل استفاده از لنز البته مهم نیست چه رنگی باشد !!!

6- اگر هیچ کدام از این روش ها به شما کمک نکرد پیازها را در دستگاه فود پراسسور ریخته و پیازها را به یک چشم بهم زدن خورد کنید. البته برای پیاز داغ بهتر است دنبال یک شخص فداکار بگردید که بتواند عشق و محبتش را به شما با خورد کردن پیازها برایتان ثابت کند.




نوشته شده توسط ایمان در ساعت 3:0 صبح