سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوشنبه 88 اسفند 17

مصرف ماست از بروز بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کند

         یک متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست در پیشگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های گوارشی ناشی از ویروس‌ها و حساسیت‌های غذایی مفید است.سعید حسینی افزود: اسید موجود در ماست به برگشت حالت عادی روده‌ها پس از عفونت‌ها کمک می‌کند. وی گفت: باکتری‌های ماست قادر به تحمل شرایط اسیدی داخل دستگاه گوارش انسان هستند و این باکتری‌ها در حفظ باکتری‌های مطلوب دستگاه گوارش بسیار مفیدند.                   

        

    وی گفت: باکتری‌های ماست قادرند بخشی از ترکیبات مضری را که به ‌وسیله دیگر باکتری‌ها در دستگاه گوارش تولید می‌شوند، را خنثی کند. این امر در ارتقای سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارد. این متخصص تغذیه اضافه کرد: کلسیم موجود در ماست مانع رشد بی‌رویه سلول‌های پوششی روده بزرگ می‌شود.

    

     یک بررسی نشان داده است، افرادی که کلسیم بیشتری مصرف می‌کنند، بروز سرطان روده در آنها کمتر است. حسینی گفت: اسید موجود در ماست به برگشت حالت عادی روده‌ها پس از عفونت‌ها کمک می‌کند. ماست می‌تواند، در پیشگیری از بروز عفونت‌ها و بیماری‌های گوارشی ناشی از ویروس‌ها و حساسیت‌های غذایی مفید باشد. این متخص تغذیه اضافه کرد: همچنین بررسی‌ها نشان داده است که ماست در کمک به درمان اسهال کودکان مفید است.     

    

    متخصصان در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف ماست را توصیه می‌کنند زیرا اغلب آنتی‌بیوتیک‌ها باعث نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و باعث اختلال در کار دستگاه گوارش و بروز اسهال می‌شوند. وی گفت: ماست منبع غنی از کلسیم است. 250 میلی‌لیتر (یک لیوان ماست) دارای 450 میلی‌گرم کلسیم است. این مقدار می‌تواند حدود 40 درصد نیاز کلسیم بزرگسالان را برطرف کند.     

    

    این متخصص تغذیه افزود: حضور باکتری‌های زنده در ماست باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می‌شود. تحقیقات نشان داده که ماست می‌تواند، باعث کاهش کلسترول خون شود که این ممکن است، به علت تأثیر فعالیت باکتری‌های زنده و سهولت در متابولیسم کلسترول باشد.




نوشته شده توسط ایمان در ساعت 5:59 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •