سفارش تبلیغ
صبا ویژن


لبنیات و فرآوردههای گوشتی

شیر کامل مانند دیگر لبنیات از نظر چربی ها، کلسیم و پروتئین غنی میباشد. اغلب از شیر به عنوان بهترین غذای طبیعت نام می برند و بسیاری از مردم از آن به عنوان یک نوشیدنی لذت می برند در هر حال، شیر کم چربی ممکن است در مواردی به شیر کامل ترجیح داده شود این به خصوص در مورد کسانی که آمادگی اضافه وزن را دارند صادق است.

? لبنیات

پایه تمام لبنیات شیر است . محصولاتی که ما در اینجا در باره آن صحبت می کنیم از این منبع آمده اند. 
 شیر کامل مانند دیگر لبنیات از نظر چربی ها، کلسیم و پروتئین غنی میباشد. اغلب از شیر به عنوان بهترین غذای طبیعت نام می برند و بسیاری از مردم از آن به عنوان یک نوشیدنی لذت می برند در هر حال، شیر کم چربی ممکن است در مواردی به شیر کامل ترجیح داده شود این به خصوص در مورد کسانی که آمادگی اضافه وزن را دارند صادق است.

در مورد این افراد شیر کم چربی یا برآوردن احتیاجات غذایی آنان بدون خطراتی که در رابطه با چربی های شیر کامل وجود دارد مفید می باشد. بعضی از کودکان و بزرگسالان آماده ابتلا به بیماری های تنفسی هستند که این افراد احتمالاً باید از خوردن شیر خودداری کنند زیرا این ماده ایجاد خلط می نماید. در بسیاری از موارد این امر سبب افزایش مشکل تنفسی خواهد گردید. بنابراین چنانچه شما یا فرزندان شما از نظر وزنی یا دستگاه تنفسی دچار مشکل می باشید جهت استفاده از شیر با پزشک خود مشورت نمائید .چنانچه هیچ کدام از این مشکلات در شما وجود ندارد یوگی ها توصیه می کنند که تمام مواد غذایی در حالت طبیعی مصرف شوند . بنابراین حالت طبیعی و البته مطمئن شیر بز و یا گاو به جای شیر پاستوریزه و یا هموژنیزه شده توصیه می گردد .


 اغلب شیر بز به خصوص در مواردی خاص بیشتر (در نوزادان) که فرد به شیرگوسفند حساسیت دارد توسط پزشک توصیه می گردد. جایگزین های دیگری مانند شیر سویا ویا شیر نارگیل نیز در این گونه موارد مناسب می باشند .


 ماست در انواع مختلف قرنها قدمت دارد واز نظر کیفیت سلامتی بخش شناخته شده می باشد. باکتری های مفید موجود در ماست جهت سلامتی شکم و روده ها ارزشمند می باشند .


 ماست در اشکال مختلف به عنوان دسر چه به صورت ساده و یا مخلوط با میوه های تازه منسب است. به صورت مخلوط سبوس گندم و توت فرنگی تازه غذایی مغذی و لذت بخش بین دو وعده غذای اصلی می با شد .


 خامه نیز یکی از تولیدات لبنی می باشد. به دلیل دارا بودن چربی زیاد این غذا توسط رژیم یوگا توصیه نمی شود. تولیدات لبنی دیگر که آنها نیز به دلیل دارا بودن چربی زیاد مناسب نیستند کره و پنیر خامه ای می باشند بستنی چنانچه به مقدار کم و فواصل طولانی مصرف شود اشکالی ندارد با این حال، بستنی خانگی که خامه خالص، عسل و شکر خام و افزودنی های طبیعی درست شده باشد به محصولات تجارتی برتری دارد.
 خامه با وجود دارا بودن چربی زیاد می تواند گاه گاهی به همراه میوه ها وغلات مورد استفاده قرار گیرد .


 از نظر یوگی قبل قبول ترین پنیرها آنهایی هستند که از نظر کالری موجود پائین می باشند که یا بدون نمک و از شیر کم چربی درست شده باشند. شما درخواهید یافت که گروه پنیر های کم چربی کمتر و پروتئین بیشتر بوده بلکه به خوبی با میوه ها و سبزیجات ترکیب می گردد .
 پس به طور کلی در رابطه با لبنیات باید با عقل سلیم و حس عمومی عمل کرد و از اعتدال در مصرف پیروی نمود . سعی کنید پنیر هایی را که بدون استفاده از مواد شیمیایی تهیه گردیده اند مصرف کنید.


 ? فرآورده های گوشتی


 یک استیک نیم پز سمبل زندگی تجملی امروز گشته است. گوشت مرغ، خوک، گوسفند و قطعات گوشت گوساله عموماً بخش عمده ای از غذای روزانه مردم غرب را تشکیل می دهد. مبلغین صنعت بسته بندی گوشت و دیگر ارائه دهندگان رژیم های غذایی پرگوشت از پروتئین بالای گوشت تعریف می کنند. آگهی های تبلیغاتی آنان معمولاً با مردانی که دارای ماهیچه های برآمده مناسب برای برداشتن وزنه های سنگین که بسیار متقاعد کننده میباشد آراسته شده اند .


 دو نظر کاملاً متفاوت درباره این موضوع وجود دارد . نظر آنان که به و آنان که حامی استفاده بیشتر از گوشت میباشند. این اختلاف عقیده بین دو طرف به صورت مباحثه ای طولانی درآمده است .


 چنانچه شما در تمام زندگی خود به خوردن گوشت زیاد عادت پیدا کرده اید احتمال آنکه ناگهان آن را بطور کلی کنار بگذارید وجود ندارد .
 
عادات غذایی ممکن است به مرور زمان به صورت عمیق و ریشه ای در آیند. در هر حال به مرور که شما به روش زندگی یوگی انتقال پیدا کنید طرز فکر شما نسبت به رژیم غذایی نیز تغییر خواهد کرد در عین حال تعادل باید کلید اصلی در عادات خوراکی شما باشد .
 
بهترین گوشتها و مغذی ترین آنها،اعضایی مانندمغز، قلوه ها و جگر سیاه هستند. طبیعتاً بهتر است که پخته شوند.... به خاطر بسپارید که خوشمزه ترین غذاها و گوشتها هنگامی به دست خواهد آمد که به طور صحیح و همراه با سبزیجات معطر تهیه شوند .
 
ماهی و مرغ در میان فرآورده های گوشتی پر طرفدارتر از همه اند و خوشبختانه جزو کم ضررترین آنها برای بدن می باشند. در اینجا نیز روش های پخت پز از مهمترین کارها می باشد . مرغ و ماهی هرگز نباید سرخ شوند و از اضافه کردن چاشنی های مضر باید اجتناب گردد .
 مرغ و ماهی هنگامی که پخته شوند و یا تنور پز شده و با چاشنی های طبیعی مصرف شوند بسیار زود هضم بوده وبه آسانی جذب سیستم های بدن میگردند . بهترین چاشنی برای ماهی آب لیموی تازه است. آب لیموی تازه به عطر ماهی می افزاید و آن را مطبوع مینماید. مرغ کباب شده با سبزجات معطر و آب لیموی تازه بسیار خوشمزه خواهد بود.


 ? کلامی از یوگا


 یوگی این حقیقت را که که ما با جهان اطراف یک واحد را تشکیل می دهیم قبول داشته و به آن احترام می گذارد . با این حال معتقد است که هر کدام یک فرد مجزا هستیم . هر کدام از ما دارای خواسته ها، احتیاجات، علایق و تواناییهای متفاوت می باشیم. به همین دلیل ما میدانیم که در تمرینات یوگا زمان صرف شده و میزان موفقیت در هر شخصی متفاوت می باشد اما شاگرد جدی یوگا بدون توجه به میزان پیشرفت، مرتباً برای رسیدن به سلامتی جسمی، تعالی فکری و آرامش روحی تلاش می کند .


 عوامل اولیه ها که موجب حیات همه موجودات می گردد ، پرانا یا نیروی زندگی است ازآن جایی که نیروی زندگی ما از غذاها و ترکیب چیزهایی که ما وارد بدن میکنیم به دست می آید، کیفیت زندگی ما مستقیماً تحت تاثیر مقدار و کیفیت نیروی زندگی موجود در تغذیه ماست. یوگی به (افراط) عقیده نداشته بلکه تنها تعادل و میانه روی در زندگی معتقد است. تا حدامکان بایستی غذاهای طبیعی خورده شود .
 بعضی آنها را میتوان خام وبعضی دیگر را پخته مصرف نمود .


 یوگی به محدودیتهای جهان هستی آگاهی داشته و میداند که رژیم های دقیق را از نظر اجتماعی به سختی می توان انجام داد. ما پیشنهاد نمی کنیم که هر گاه به میهمانی دعوت شدید میزبان خود را ناراحت کنید.


 اما به خاطر بسپارید که اعتدال کلید معماست ، فقط کم بخورید و غذاهایی را انتخاب کنید که با طبیعت درونی شما هماهنگ تر هستند.
 همه ما گاهی اوقات دوستان و آشنایان هنگامیکه متوجه می شوند شما یوگا را جدی گرفته وغذاهایی متفاوت از آنچه مرسوم است استفاده می کنید ممکن است سربسر شما بگذارند آنها را جدی نگیرید و خوش خلقی خود را حفظ کنید یوگا روز به روز بین مردم بیشتر شناخته شده و فلسفه آن هویدا گردیده است مقصود اصلی تغذیه یوگا کسب نیروی زندگی و پاک کردن بدن از سموم و ناخالصی های ذخیره شده در آن می باشد و این یک عمل تدریجی است .



نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:25 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •