سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج شنبه 88 فروردین 20

ماست موسیر چکیده

اگه اهل درست کردن ماست خانگی هستید، پس درست کردن ماست چکیده موسیر هم براتون راحته. اگر هم اهل درست کردن ماست خانگی نیستید، باز هم می تونید با ماست های حاضری که از مغازه ها تهیه می شه، اینو درست کنید ! پس همونطور که می بینید، هیچ راه فراری ندارید !!!                                    

مواد لازم :

ماست

موسیر

نمک

پارچه تمییز

 

طرز تهیه :

اول از همه موسیرها رو توی یه کاسه آب می ریزیم تا یکی دو ساعت بمونه و نرم بشه. ( موسیر رو می تونید از عطاری ها یا بعضی از بقالی ها و لوازم قنادی فروش ها تهیه نمایید.)

بعدش پارچه تمیز رو آماده می کنیم. چند ساله که برنج رو یه غیر از گونی، توی کیسه هایی با جنس متقال می ریزند. می تونید اون کیسه ها رو تمییز بشویید و برای این کار ازش استفاده کنید. یه سری تکه پارچه نخی هم بیرون به صورت بسته بندی می فروشند که اونم به درد این کار می خوره. من خودم از این تکه پارچه ها استفاده می کنم و یکی از اینها رو برای این کار کنار گذاشته ام. موسیرها رو با رنده ریز توی ماست رنده می کنیم و قدری نمک بهش اضافه می کنیم. سپس همه رو توی کیسه می ریزیم و در حدود یک شب تا صبح از جایی آویزون می کنیم.

زیرش می تونید یه کاسه بذارید و آب جمع شده رو کنار بگذارید. این آب ماست برای درمان فشار خون خیلی خوبه.

نکته 1 : اگه از این آب برای درمان فشار خون استفاده می کنید، مقدار نمکی رو که اول به ماست اضافه می کنید، کمتر کنید. چون نمک برای فشار خون ضرر داره.

نکته 2 : از این آب ماست می تونید برای تهیه دوغ خانگی استفاده کنید.




نوشته شده توسط ایمان در ساعت 5:29 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •