سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهارشنبه 90 اردیبهشت 21

شیر هنگامی که از پستان دام سالم دوشیده شود ، دارای تعداد بسیار کمی باکتری است یا به عبارت دیگر بارمیکروبی کمتراز 1000 باکتری در میلی لیتر دارد. البته این مقدار در دامهای مختلف تا حد زیادی متغیر است و در مواردی حتی تا 15000 میکروارگانیسم در میلی لیتر نیز می رسد . میکروبیولوژی شیرشیر به دلیل رطوبت کافی ،pH نزدیک به خنثی ، غنی بودن مواد غذایی محیط مناسبی برای رشد بسیاری از میکروارگانیسم هاست . در ضمن منبع غنی از انرژی در شکلهای مختلف نظیر قند شیر(لاکتوز)، ترکیبات نیتروزنی مانند پروتئین ها ، اسیدهای آمینه و.... می باشد. بسیاری از ترکیبات ضدمیکروبی (لاکتوپراکسیداز ، آگلوتنین) در شیر تازه دوشیده شده وجود دارند، اما به علت تخمیر قند و تولیداسید توسط باکتریهای معمول شیرخام به سرعت بی اثر می شوند.بنابراین بسیاری از میکروارگانیسمها قادر به رشد در چنین محیطی هستند. ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:44 عصر

 


غذاهای محتوی سیر و پیاز بی نهایت خوشمزه هستند اما موجب بوی بد دهان می شوند و این مشکلسیر بسیاری از افراد است که راهی برای بر طرف کردن آن نمی دانند. در این جور مواقع چه باید کرد؟زمانی که با خوردن غذاهایی حاوی سیر، پیاز یا ادویه کاری دهان بدبو می شود، باید از خوشبوکننده های دهان استفاده کرد و البته این کار را به کرات انجام داد، یعنی تقریبا هر نیم تا یک ساعت یک بار تا زمانی که ماده غذایی مقصر از جریان خون پاک شود که معمولا این روند حدود 24 ساعت به طول می انجامد.  ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:41 عصر

 

پنج شنبه 90 اردیبهشت 8

میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تول یدک ننده آلبالو هستند روخواص آلبالوز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از 200 هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به 150 هزار تن می‌رسد.
درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه
وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است.   ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 9:32 صبح

 

دوشنبه 90 اردیبهشت 5

اگر می‌خواهید طعمی متفاوت و عجیب و غریب را مزه کنید و طعم متفاوتی از چای را که در گذشته دور‌چای سفید ، چای خوش طعم و گوارا طرفداران بسیاری داشته است ،‌ تجربه کنید ، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک فنجان چای سفید بنوشید. چای سفید چایی است که اگرچه از برگ‌های چای تهیه می‌شود، اما از روش متفاوتی در فرآوری آن استفاده خواهد شد.در این روش، برگ‌های چای در شرایطی قرار می‌گیرند که به آرامی پژمرده می‌شوند و این در حالی است که کمترین میزان اکسیداسیون را متحمل خواهند شد و به همین علت از نظر طعم و مزه با چای سبز که این روزها نوشیدن آن بشدت مورد توجه قرار گرفته است، بسیار متفاوت خواهد بود.           ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:34 عصر

 


خشکبار و مغزها، بسته های کامل حاوی آنتی اکسیدان ها در طبیعت هستند و در این میان گردو در برگیرنده بالاترین میزان  آنتی اکسیدان های   مختلف در میان خانواده خشکبار است و به همین خاطر یک منبع اصلی آنتی اکسیدانی محسوب می شود و باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی سلامتی در نظر گرفته شود.
گردو به لحاظ محتوای آنتی اکسیدانی در راس مغزهای دیگر مثل بادام زمینی، انواع بادام درختی، پسته و سایر مغزها قرار می گیرد. ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 1:10 عصر

 

یکشنبه 90 فروردین 21

http://takrang.ir/wp-content/uploads/2010/10/0017.jpgهدف از تغذیه درست رساندن بدن به حداکثر سلامت ممکن است اما اگر کنار آن زیبا هم شویم کسی اعتراض نخواهد داشت. خانم‌ها مبالغ هنگفتی را برای زیباتر شدن هزینه می‌کنند اما شاید باور نکنید مواد غذایی نظیر اسفناج، خشکبار،  کرفس و حتی گوجه ‌فرنگی لوازم آرایش ارزانی هستند که می‌توانند شما را زیباتر کنند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 2:55 عصر

 

چهارشنبه 90 فروردین 10

 غذاهای چرب چاقتان می‌کند: به همین سادگی؟ همه چیز به همین سادگی نیست. بعضی از مواد غذایی قادرنموادغذایی که موجب چربی آوردن شکم د کالریشان را به بعضی قسمت‌های خاص بدن شما بفرستند. دوست دارید بدانید چه غذاهایی شکمتان را چاق می‌کنند؟به ‌نظرتان چیزی عذاب ‌آورتر از رفتن روی ترازو و نگاه کردن به وزنی که نشان می‌دهد وجود دارد؟ شاید هم چون شکمتان جلوی دیدتان را گرفته نتوانید صفحه نمایشگر ترازو را ببینید. اشکالی ندارد، زندگی همین است. باید قیمت هر چیز را بپردازید—حتی برای چیزی اینقدر پاک و لذت‌ بخش مثل خوردن! زندگی هیچ غذایی را بدون کالری‌های ناخواسته، بدریخت شدن اندام، بیماری، احساس گناه و پایین آمدن اعتمادبه‌ نفس از آن شما نمی‌کند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 2:56 عصر

 

سه شنبه 90 فروردین 9

شیرهای تخمیری

 تخمیر شیر یک روش نسبتا ساده، ارزان و ایمن برای نگهداری آن می باشد. تاریخچه شیرهای تخمیر شده بسیار قدیمی بوده و منشا اصلی آن ها را آسیای مرکزی می دانند. به تعدادی از این فرآورده ها، خواص دارویی- درمانی ویژه ای نسبت داده می شود. باکتری های لاکتیک؛ ضمن تخمیر؛ با تبدیل لاکتوز به اسید لاکتیک، pH شیر را کاهش داده (4-6/4) و به این ترتیب مانع رشد و ادامه حیات پاتوژن ها می گردند. از طرف دیگر، کاهش مقدار لاکتوز امکان استفاده از این فرآورده ها را برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز فراهم می آورد. اصول تولید فرآورده های تخمیری شیر تقریبا یکسان بوده ولی جزئیات آن بنابر نوع محصول و نوع مایه میکروبی به کار رفته بسیار متفاوت است. در این جا تولید ماست، کفیر، کومیس و دوغ توضیح داده شده و سایر انواع شناخته شده این فرآورده ها در جدول نشان داده شده اند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 11:18 صبح

 

سه شنبه 90 فروردین 9

هموژنیزاسیون شیر سبب شکست گویچه های چربی به ذرات کوچکتر می گردد.در نتیجه سطح چربی شیر- پلاسما شدیدا افزایش می یابد. این سطح تماس جدید؛ با پروتئینهموژنایزر های شیر، عمدتا کازئین، پوشیده می شود. در نتیجة هموژنیزاسیون تمایل به خامه ای شدن، تجمع یافتن (coalescence) و تشکیل خامه کاهش می یابد. حساسیت محصول در برابر لیپولیز افزایش و در برابر اکسیداسیون کاهش پیدا می کند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:52 صبح

 

یکشنبه 90 فروردین 7

 HDL- کلسترول ( کلسترول خوب) از بروز حملات قلبی جلوگیری می کند. هرگاه فرد، یک رژیم پرچربی داشته باشد و مقدار  HDL خونش کم باشد، مهم ترکلسترولین زمینه جهت ابتلای فرد به بیماری قلبی می شود. مطالعاتی در مورد تاثیر مقدار کم HDL در خون در بروز حملات قلبی، دریک گروه سنی متوسط آمریکایی که رژیم پرچربی داشتند، انجام شد.
 HDL، کلسترول خوب و مفیدی است زیرا باعث پیشگیری از حملات قلبی می شود. HDL، کلسترول را از جریان خون برداشته و به کبد می برد.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 4:56 عصر

 

<      1   2   3      >