سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکشنبه 90 فروردین 7

همبرگر باید کاملا پخته تا حداقل 65 درجه سانتی گراد به مصرف برسد. در صورت انجماد زدایی نیز، از انجماد مجدد آن باید خودداری شود.در باره همبرگرهمبرگر عبارت است از گوشت چرخ کرده دامهای حلال گوشت به ویژه گاو و گوسفند همراه یا بدون افزودن چربی، ادویه جات و سبزیجات مانند پیاز و سرکه که به وسیله دستگاه مکانیکی مخصوص با وزن 100 گرم تهیه شده و در بین کاغذهای مومی مجاز به صورت منجمد عرضه میشود. در فرمولاسیون همبرگر میتوان درصدی از پروتئین های گیاهی نیز استفاده کرد. شکل همبرگر بسته به نوع قالب دستگاه همبرگر زن معمولا به شکل مدور و یا مستطیل می باشد که در بین کاغذهای مومی بسته بندی اولیه و سپس در بستههای مقوایی بسته بندی میشود.
ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 4:44 عصر

 


خمیر مایه از نوعی مخمر بنام ساکارومیسس سرویزیه (Saccharomyces Cervisiae) تشکیل شده است. مخمر یک موجود زنده تک سلولی ازآشنایی با صنعت نان و انواع خمیر مایه خانواده قارچ‌ها است، بدین لحاظ مخمر در واقع نوعی قارچ است که قادر به فراهم‌آوردن مواد غذایی برای خود نیست و ضمن رشد و تولید مثل، از طریق عمل تخمیر به زندگی خود ادامه می‌دهد.
تخمیر را می‌توان پروسه‌ای دانست که در طی آن تغییرات شیمیایی در یک ماده آلی (اورگانیک) از طریق یک کاتالیست بیوشیمیایی موسوم ب
ه آنزیم بوجود می‌آید که این آنزیم بوسیله نوع خاصی از موجودات زنده میکروارگانیسم ساخته می‌شود.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 4:35 عصر

 


موادی هستند که به گوشت اضافه می‌شوند تا باعث نرم شدن آن گردند. خانم‌های خانه‌دار در مناطق حاره از زمانهای قدیم از شیره پاپایا، آناناس و انجیر تغذیهبرای نرم کردن گوشت‌های سفت استفاده می‌کرده‌اند این میوه‌ها همگی دارای آنزیم به خصوصی هستند ، مثلاً پاپایا دارای پاپائین (Papain) ، آناناس دارای بروملین (Bromelin) و انجیر دارای فیسین (Ficin) می‌باشد که باعث هضم ماهیچه‌ و رگ و پی می‌شوند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 4:20 عصر

 


limotorsh.irداشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شم
ا روشن گردد:

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:43 صبح

 


باکتری های پروبیوتیک به طور مطلوبی تعادل فلور میکروبی روده را تغییر داده و از رشد باکتری های مضر limotorsh.irجلوگیری می کنند . آنها همچنین باعث افزایش هضم بهتر غذاها ، بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش پایداری و مقاومت در برابر عفونت و سرایت بیماری ها می شوند . پروبیوتیک ها با تولید ترکیبات آلی اعم از اسید لاکتیک، پراکسید هیدروژن و اسید استیک اسیدیته روده را افزایش داده و از تولید مثل و تکثیر بسیاری از باکتری های مضر جلوگیری می کنند . آنها همچنین موادی بنام باکتریوسین تولید نموده که مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و میکروارگانیسم های نامطلوب و ناخواسته را از بین می برند . خوردن و استعمال منظم پروبیوتیک ها ممکن است در جلوگیری از عفونت های ناحیه ادراری- تناسلی ، اسهال های مسافرتی ، بیماری های آلرژیکی مثل اگزما ، عفونت های ناشی از هلیکوباکترپیلوری در معده و کاهش فشار خون و .... مؤثر باشد . 
ماست و پنیر به دلیل در برداشتن باکتری های لاکتیک اسیدی محیط مناسبی به عنوان حامل پروبیوتیک ها می باشند .کشت های آغازگر مورد استفاده در ساخت ماست ( لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس ) و پنیر خود جزو باکتری های پروبیوتیک هستند . مهمترین مانع زنده ماندن این میکروب ها ، اسیدیته دستگاه گوارش و فعالیت نمک های صفراوی است. حداکثر فعالیت پروبیوتیک ها هنگامی ایجاد می شود که میکروارگانیسم ها به سلول های موکوسی روده
limotorsh.irبچسبد، سلول هایی که نمی چسبند از طریق مدفوع و بدون فرصت تقسیم شدن دفع می شوند. بنابراین برای به دست آوردن اثر مداوم پروبیوتیک های خارجی، باید به صورت روزانه مصرف شوند.

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:8 صبح

 

<      1   2   3